Tuesday, 29 August 2017

Handels Alternativ Dodd Frank


Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act. BREAK DOWN DOWN Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act. The Financial Stability Supervight Council och Orderly Liquidation Authority övervakar den finansiella stabiliteten hos stora företag vars misslyckande kan få en stor negativ inverkan på ekonomibolag anses vara för stora för att misslyckas Det föreskrivs också likvidationer eller omstruktureringar via den ordnade likvidationsfonden som ger pengar för att hjälpa till med avvecklingen av finansiella företag som har placerats i fordran och förhindrar att skattepengar används för att driva sådana företag. rådet har befogenhet att bryta upp banker som anses vara så stora att de utgör en systemrisk, det kan också tvinga dem att öka sina reservkrav. Likaså ska det nya federala försäkringsverket identifiera och övervaka försäkringsbolag som anses vara för stora för att misslyckas. Konsumentfinansieringsbyrån CFPB är tänkt för att förhindra rovlån utlåning som speglar den utbredda känslan att subprime-hypoteksmarknaden var den bakomliggande orsaken till katastrofen 2008 och underlättar för konsumenterna att förstå villkoren för ett inteckning innan de slutförde pappersarbetet. Det förhindrar inteckningsmäklare att tjäna högre provisioner för att stänga lån med högre avgifter och eller högre räntor och säger att hypotekslånsägare inte kan styra potentiella låntagare till lånet som kommer att leda till högsta betalningen för upphovsmannen. CFPB reglerar också andra typer av konsumentutlåning, inklusive kredit - och betalkort och adresser konsumentklagomål. Det kräver långivare med undantag av billångivare, för att avslöja information i en form som är lätt för konsumenterna att läsa och förstå ett exempel är de förenklade villkoren som du hittar på kreditkortsapplikationer. En viktig del av Dodd-Frank, Volcker Rule Titel VI i lagen, begränsar hur banker kan investera, begränsar spekulativ handel och eliminerar proprietär handel E fackligt separerar investeringar och kommersiella funktioner i en bank, begränsar Volckerregeln starkt en institutions förmåga att använda riskbaserade handelsmetoder och strategier när de också betjänar kunder som förvaringsinstitut Banker får inte vara inblandade i hedgefonder eller private equity-företag eftersom dessa typer av företag anses vara för riskabla För att minimera eventuell intressekonflikt får finansiella företag inte handla proprietarily utan tillräcklig hud i spelet. Volckerregeln är tydligt ett tryck tillbaka i riktning mot Glass-Steagall Lag av 1933 en lag som först erkände de inneboende farorna hos finansiella enheter som utökar kommersiella och investeringstjänster på samma gång. Handlingen innehåller också en bestämmelse för att reglera derivat som kreditvärdeswappar som blivit allmänt klandrade för att bidra till 2008 års finansiella kris Eftersom dessa exotiska finansiella derivat handlades över disken, i motsats till centrala Ized utbyten som lager och råvaror är många var inte medvetna om storleken på deras marknad och den risk de ställde för den större ekonomin. Dodd-Frank inrättade centraliserade börser för handel med swappar för att minska möjligheten till motpartsstandard och krävde också större offentliggörande av swappar handlar information till allmänheten för att öka öppenheten på dessa marknader Volckerregeln reglerar också finansiella företagens användning av derivat i ett försök att förhindra att alltför stora banker misslyckas med att ta stora risker som kan orsaka kaos på den bredare ekonomin. Dodd - Frank inrättade också sekretariatet för kreditbetyg eftersom kreditvärderingsinstituten anklagades för att ge missvisande fördelaktiga investeringsbetyg som bidrog till finanskrisen. Kontoret har till uppgift att se till att byråerna förbättrar deras noggrannhet och ger meningsfulla och tillförlitliga kreditbetyg för företagen, kommuner och andra enheter de utvärderar. Med Whistleblowers. Dodd-Frank stärktes och exp anded det befintliga whistleblower-programmet som utfärdats av Sarbanes-Oxley Act SOX Specifikt har Acten etablerat ett obligatoriskt bounty-program enligt vilket whistleblowers kan ta emot 10 till 30 av intäkterna från en rättegångsavräkning. bredden omfattade anställda genom att inkludera anställda av bolaget samt dess dotterbolag och dotterbolag. utvidgade stadgan för begränsningar enligt vilka en whistleblower kan framföra ett anspråk mot sin arbetsgivare från 90 till 180 dagar efter en överträdelse upptäcks. Dodd-Franks kritik. Handlingen kommer att förhindra att vår ekonomi upplever en kris som 2008 och skydda konsumenterna från många av de missbruk som bidrog till den krisen. Tyvärr begränsar riskerna som ett finansiellt företag kan ta samtidigt minskar dess vinstförmåga. räkningen kan skada konkurrenskraften hos amerikanska företag i förhållande till sina utländska motsvarigheter. Speciellt behovet av att upprätthålla lagstiftningens överensstämmelse, känner de, orimligt belastar gemenskapsbanker och mindre finansiella institutioner trots att de inte spelat någon roll i lågkonjunkturen. Bland de finansiella noterna som tidigare finansminister Larry Summers, Blackstone Group LP BX, VD Stephen Schwarzman, aktivisten Carl Icahn och JPMorgan Chase Co JPM, VD Jamie Dimon, hävdar också att medan enskilda institutioner utan tvekan är säkrare på grund av kapitalkrav som Dodd-Frank ställer inför dessa begränsningar leder till en mer illikvida marknad. Bristen på likviditet kan vara särskilt potent på obligationsmarknaden där alla värdepapper är inte mark-to-market och många obligationer saknar ett konstant utbud av köpare och säljare. De högre reservkraven enligt Dodd-Frank-medelbankerna måste innehålla en högre andel av sina tillgångar i kontanter, vilket minskar det belopp de kan inneha omsättbara värdepapper I själva verket begränsar detta obligationsmarknadsrollen som bankerna traditionellt har genomfört med banker som inte kan att spela den delen av marknadsföraren kommer potentiella köpare att ha svårare att hitta motverkande säljare men det är viktigare att potentiella säljare finner det svårare att hitta motverkande köpare. Kritiker tror att lagen i slutändan kommer att skada ekonomisk tillväxt Om denna kritik visar sig sant, Handlingen kan påverka amerikanerna i form av högre arbetslöshet, lägre löner och långsammare ökning av rikedom och levnadsstandard. Samtidigt kommer det att kosta pengar att driva alla dessa nya byråer och genomdriva alla dessa nya regler över 225 nya regler över totalt 11 federala agenturer, för att vara exakt och att pengar kommer från skattebetalarna. Dodd-Frank Act. In efterdyningarna av 2008 års finanskris ökade Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act från 2010 Dodd-Frank Act CFTCs tillsynsmyndighet att övervaka marknaden för mer än 400 biljoner swaps. Som en följd av Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act har CFTC skrivit regler för att reglera swapparna marketplace. See information nedan om områden som CFTC adresserade i sin regelskrivning Se även förslag till regler och slutbestämmelser som kommissionen har utfärdat så länge. Externa möten. CFTC är engagerad i insyn i regelverket. Information om alla möten som ordföranden och Kommissionens personal har med externa organisationer om genomförandet av Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act offentliggjorts. Mötet, mötena, sammanfattningarna av mötena och material som presenteras för CFTC publiceras här. Rapporter och Studier. Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act krävde CFTC att genomföra ett antal studier och rapporter om en mängd olika frågor som påverkar derivatmarknaden. Information om dessa rapporter och studier kommer att publiceras när den blir tillgänglig. Text av HR 4173 Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act. Ladda ner PDF-filen till propositionen, eller. Läs texten på THOMAS. Swaps regulation. The Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act ger omfattande reformer för reglering av swaps Dessa produkter, som inte tidigare reglerats i USA, var i centrum för 2008 års finanskris Den historiska Dodd - Frankräkning tillåter CFTC att. Regulera swap-återförsäljare. Lista av Avtalsregistrerade Swap Dealers. Swap-återförsäljare kommer att vara föremål för kapital - och marginalbehov för att sänka risken i systemet. Försäkringar kommer att krävas för att uppfylla starka affärsstandarder för att minska risken och främja marknadens integritet. Försäljning kommer att krävas för att uppfylla registerkrav och rapporteringskrav så att tillsynsmyndigheterna kan polisera marknaderna. Ökad öppenhet och förbättrad prissättning på derivatmarknaden. I stället för att handla ut ur allmänhetens åsikt måste standardiserade derivat handlas på reglerade börser eller byta exekveringsfaciliteter. Transparent handel med swappar ökar konkurrensen och tar med b efter prissättning till marknaden Detta kommer att sänka kostnaderna för företag och konsumenter. Låga risker för amerikanska allmänheten. Standardiserade derivat kommer att flyttas till centrala clearinghus för att sänka risken i det finansiella systemet. Klarahus fungerar som mellanhänder mellan två parter i en transaktion och tar på sig risken för att en motpart kan göra sina skyldigheter skyldiga. Clearinghus har sänkt risken på terminsmarknaden sedan 1890-talet. Dodd-Frank-propositionen ger denna avgörande marknadsinnovation till swapsmarknaden. SAKTEN AV DODD-FRANK. Dodd-Frank Act har breda och djupa konsekvenser som kommer att röra vid varje hörn av finansiella tjänster och flera andra branscher Denna webbplats, utvecklad och underhållen av advokater på Stinson Leonard Street, är dedikerad till att göra känslan av denna komplexa lagstiftning och hjälpa företag att förstå hur det kommer att påverka dem specifikt Våra bloggare. by Nate Endrud 30 september 2013. Idag publicerade CFTC Division of Market Oversight ett svar till vanliga frågor om råvaruprodukter, inklusive rapporteringsskyldigheter med avseende på handelsalternativ. Svaret klargjorde några viktiga frågor och upprepade andra. Nedan följer några av höjdpunkterna, med siffror som motsvarar dem i CFTC: s svar.3 Som en uppdatering till kvalificeras som ett handelsalternativ som är föremål för lägre regleringsbörda än andra alternativ eller swappar, måste ett råvarualternativ innefatta en fysisk vara och uppfylla tre villkor 1 alternativet erbjuds av antingen en berättigad kontraktsaktör i allmänhet, en finansiellt sofistikerad enhet eller en kommersiell deltagare en producent, processor, kommersiell användare eller handlare, den underliggande fysiska råvaran 2 erbjuds alternativet till en kommersiell deltagare och 3 alternativet är avsikten att vara fysiskt avgjort så att alternativet, om det utövas, skulle resultera i försäljning av en befriad eller jordbruksvara för omedelbar eller uppskjuten leverans eller leverans.6 Under CF TC s Handelsalternativ Ej handlingsbrev Brev utan byteshandel Major swap-deltagare Icke-SD-MSP är befriat från att någonsin behöva rapportera handelsalternativ på transaktion per transaktion enligt del 45 i CFTC: s swap rapporteringsregler, att de 1 rapporterar alla orapporterade handelsmöjligheter, dvs de handelsalternativ där båda motparterna är icke-SD-MSP genom ett årligt formulär TO-arkivering och 2 anmäler DMO genom ett mail till senast 30 dagar efter att ha ingått handelsalternativ som har en sammanlagd ideell värde som överstiger 1 miljard i vilket kalenderår som helst Den praktiska effekten av detta kommer sannolikt att handelsalternativ där minst en motpart är en SD MSP rapporteras av den rapporterande SD MSP enligt del 45 medan handelsalternativ där båda motparter är icke-SD-MSP-rapporter kommer att rapporteras av båda motparterna på formuläret TO.8 Form TO, formuläret för rapportering annars orapporterade handelsalternativ, ska fyllas i och skickas via kommissionens webbaserade Inlämningsblankett i formuläret måste lämnas in senast den 1 mars för det föregående kalenderåret, t. ex. 1 mars 2014 för kalenderåret 2013.9 Formuläret till rapporteringskrav utlöses genom att ingå orapporterade handelsalternativ under kalenderåret. Det redovisade värdet på formuläret är värdet av optioner som utövas under kalenderåret.13 Den första formuläret till arkivering som täcker kalenderåret 2013 bör innehålla endast orapporterade handelsoptioner som ingåtts den 10 april 2013 Alternativ och swappar som ingåtts före det datumet är anses historiskt och rapportering av historiska handelsalternativ övervägdes inte av CFTC: s föreskrifter.16 Handelsmöjligheter omfattas av del 151 ställningsgränser vilka krav har blivit lediga genom domstolsbeslut, överklagande i väntan. Dock gäller inte gränsvärden för kvalifikationer säkringspositioner och gäller vidare endast för swappar eller terminkontrakt kopplade till ett av 28 refererade kontrakt avseende energikontrakt, NYMEX s Henry Hub Naturgas, Ljus Sweet Crude Oil, NY Harbor Gasoline Blendstock och NY Harbor Uppvärmningsoljekontrakt. Kontrollera ofta för uppdaterad information om JOBS Act, Dodd-Frank Act och andra viktiga värdepapperslagar.

No comments:

Post a Comment